O technológii

Zubný laser si, najmä vďaka svojej menšej invazivite a príjemnejšiemu vnímaniu pri chirurgických zásahoch, vytvoril v zubnom lekárstve špecifické miesto. Jeho používanie v stomatológii má množstvo výhod ako napr. menšia bolestivosť, nižšia krvácavosť počas chirurgických výkonov a schopnosť sterilizovať ošetrované pracovné pole (pri minimálnom poškodení okolitého zdravého tkaniva). Práve vďaka týmto vlastnostiam sa laser stáva čoraz populárnejší a úspešnejší v každodennej stomatologickej praxi.
Laser je možné v zubnom lekárstve aplikovať na širokú škálu výkonov:

Použitie na „mäkké“ tkanivá:

1. Hojenie rán – laser pri nízkych dávkach stimuluje rozmnožovanie a aktivitu buniek zodpovedných za hojenie. Týmto môže zrýchliť hojenie áft, zápalov slizníc, či vredov (často vyskytujúcich sa u pacientov s onkologickým ochorením v oblasti tváre).
  2. Herpes simplex – nízke dávky laserovej energie sú schopné znížiť bolestivosť, spomaliť nástup výsevu pľuzgierikov, zrýchliť hojenie a taktiež znížiť frekvenciu opakujúceho sa herpesu na perách.
  3. Dezinfekcia – zabíjanie baktérií je veľmi dôležitá schopnosť, ktorú nám laser umožňuje. Baktérie sú totiž v ústach zoskupené a organizované v tzv. biofilme – toto zoskupenie zvyšuje ich odolnosť na antimikrobiálne látky či ústne vody. Dezinfekčnú vlastnosť laseru vieme využiť pri mnohých stomatologických procedúrach: dezinfekcia koreňových kanálikov pri endodontickom ošetrení, hĺbkové čistenie parodontálnych vačkov pri zápaloch ďasien, dezinfekcia baktérií u hlbokých kazov, či dezinfekcia zapálených slizníc pri implantátoch.
  4. Úprava ďasien – laserom sa dajú veľmi jemne upravovať, kontúrovať, „posúvať“ okraje ďasien a zlepšovať estetický výsledok, napr. pri zhotovovaní koruniek.
  5. Odstránenie prebytočného ďasna, obnaženie ďasnového krytu pri ťažko sa prerezávajúcom zube – výhoda pri tomto využití je minimálne krvácanie pri zákroku a nízka bolestivosť.
  6. Frenulektómia – pri silnom väzivovom úpone perových alebo jazykových uzdičiek, je často sprievodným problémom ich silný ťah. To môže mať vplyv na sťažené prijímanie potravy a artikuláciu pri jazykovej uzdičke, či oslabovanie ďasien, zhoršenú hygienu a estetické problémy pri perovej uzdičke. V prípadoch silného ťahu uzdičiek je lekárom v určitom čase indikovaná frenulektómia (odstránenie uzdičky a jej ťahu).
    Laser môžeme, opäť bezbolestne, bez krvácania a nutných stehov, využiť aj pri odstraňovaní uzdičiek.

Použitie na „tvrdé“ tkanivá:

1. Dentínová hypersenzitivita – tzv. citlivosť krčkov sa vyskytuje na zuboch, kde ďasno, ktoré krčkovú časť zuba pôvodne zakrývalo, ustúpilo nižšie. Týmto javom dochádza k odhaleniu zuboviny = dentínu, ktorý býva veľmi citlivý na pôsobenie rôznych vplyvov (vzduchu či zmeny teplôt). Laser pri opakovanom používaní môže mať vplyv na zníženie krčkovej citlivosti, najmä ak je kombinovaný s inými znecitlivejúcimi prostriedkami.

Ostatné účinky laseru:

1. Analgezujúci účinok – laser znižuje vnímanie bolesti, napr. po vytrhnutí zubov alebo iných chirurgických zákrokoch, či po ošetrení koreňových kanálikov.
  2. Regenerácia a obnovenie funkcie nervov – v prípade poškodenia nervových vlákien, ku ktorým môže vo vzácnych prípadoch stomatologického ošetrenia dôjsť, má dôsledok laserového žiarenia pozitívny vplyv na ich regeneráciu a obnovu porušenej funkcie.

Jednou z kľúčových úloh Pearl Dental je profesionálny prístup.

Prečo my?

Evidujeme každý zákrok a návštevu

Máme vo všetkých veciach poriadok a preto si každý zákrok a návštevu starostlivo zaznamenávame.

Vždy riešime príčinu vzniku problému

Ordinácie disponujú moderným vybavením a technikou, ktorú využívame pre našu prácu. Dodržiavame zásady správnej ústnej hygieny.

Dodržiavame zásad správnej ústnej hygieny

Vysvetlíme Vám prečo je doležité dodržiavať zásady ústnej hygieny, a ktoré to sú. Vždy riešime príčinu vzniku problému.

Riešime príčinu a snažíme sa jej predchádzať

U nás riešime príčinu vzniku problému a snažíme sa pacienta naučit ako im predchádzať.

Objednajte sa k nám!

Zdravé zuby sú veľmi dôležité pre vašu celkovú spokojnosť a pohodu, docieliť ústne zdravie u každého je prvoradou úlohou v Pearl Dental.

Spoznajte náš tím

Nenašli ste odpoveď na vaše otázky? Náš tím je ochotný vypočuť si vaše otázky a pomôcť vám.
Zobraziť celý tím